Ποια είναι τα πιο θρεπτικά τρόφιμα του κόσμου;

Κάθε άνθρωπος έχει τις δικές του ανάγκες όσον αφορά το κομμάτι της διατροφής. Παρ’ όλα αυτά, κάποια τρόφιμα -δίχως αμφιβολία- έχουν τη δύναμη να εφοδιάσουν τον οργανισμό μας με συγκεκριμένα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά γεγονός το οποίο τα βάζει αυτομάτως στη λίστα των πιο θρεπτικών εναλλακτικών μας. Προκειμένου, λοιπόν, να μας βοηθήσουν να κάνουμε καλύτερες επιλογές, επιστήμονες βάλθηκαν να ανακαλύψουν τα πιο θρεπτικά τρόφιμα του κόσμου! Για να το πετύχουν -ή, τουλάχιστον, για να πλησιάσουν κοντά σε αυτό- μελέτησαν 1.000 διαφορετικά τρόφιμα και αποφάσισαν ποια είναι τα 100 καλύτερα για τον οργανισμό μας. Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στο BBC Good Food και μπορείτε να τα δείτε εδώ. Επειδή, όμως, αγαπώ τα spoiler, αλλά και λόγω του ότι σκέφτηκα ότι μπορεί να μην έχετε και τόσο χρόνο για διάβασμα, σας αποκαλύπτω εδώ τα Top 5:

  • Ξεκινάμε από την 5η θέση την οποία καταλαμβάνουν οι Σπόροι Chia. Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι μικροσκοπικοί αυτοί σπόροι περιέχουν υψηλές ποσότητες φυτικών ινών, πρωτεϊνών, α-λινολενικού οξέος, φαινολικού οξέος και βιταμινών.
  • Στην 4η θέση βρίσκονται τα Πλατύψαρα. Στη συγκεκριμένη κατηγορία ανήκουν πολλά ψάρια, το πιο γνωστό από τα οποία είναι -αναμφίβολα- η γλώσσα. Είναι απαλλαγμένα από υδράργυρο, ενώ αποτελούν καλή πηγή της βιταμίνης Β1.
  • Και περνάμε στην 3η θέση. Εκεί, συναντάμε τη Σκορπίνα του Ειρηνικού Ωκεανού, ένα ψάρι που ζει στα βαθιά νερά του ωκεανού με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και χαμηλά κορεσμένα λιπαρά.
  • Και κάπως έτσι φτάσαμε στη 2η θέση. Τι βρίσκουμε εδώ; Την Τσεριμόγια! Ένα φρούτο με υπόλευκη σάρκα και χαρακτηριστική γλυκιά γεύση που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε ανανά και μπανάνα. Πρόκειται για έναν καρπό πλούσιο σε φυσικά σάκχαρα, βιταμίνες A, C, B1, B2 και κάλιο.
  • Μετά από όλα αυτά, πιο τρόφιμο πιστεύετε ότι μπορεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση; Νομίζω ότι θα εκπλαγείτε μια και είναι πολύ πιο απλό απ’ ό,τι φαντάζεστε… Στην 1η θέση, λοιπόν, φιγουράρει το Αμύγδαλο! Πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, είναι ένας καρπός γεμάτος πολύτιμα θρεπτικά συστατικά για τον οργανισμό μας! Βασική προϋπόθεση; Να καταναλώνεται στην πιο φυσική εκδοχή του (δηλ. ανάλατος) και -φυσικά- με μέτρο, κάτι το οποίο ισχύει για ό,τι έχει να κάνει με τη διατροφή μας.

Photo: Olena Sergienko via Unsplash | Πηγή akispetretzikis.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *